Första snön har kommit

Ja som rubriken lyder har första snön kommit och Melinda var mer än överlycklig . Satt och lekte i snön hur länge som helst. Lucas var också ute och lekte men fick dessvärre bara sitta i snön en stund då han fortfarande är lite snorig och jag vill inte han ska bli sjukare.
 
Nu när snön väl kommit så blir de väl en del "innejobb" som gäller, och där exploderar mina tankar och ideer på vad man kan göra!
GUD ett helt hav av saker jag vill prova på och bygga/göra.
 
Tillexempel detta med decopage! 
En säkerligen gammal grej men de är först nu man ser mer på internet , facebook mm om det.
Man tar tex en servett man tycker om , sedan tar man decopage lim som man dessutom kan göra hemma av 50% trälim och 50% vatten, sedan penslar man på de på materialet du vill ha motivet på kanske en ljuslykta som bara är gammal och tråkig?
Och sedan ska de torka och Voila har du en egengjord ljuslykta :) coolt!
 
Tråkiga vinglas blev helt plöstligt fina speciella vinglas?
 
 
 
Sedan har jag även kollat lite detta med att gjuta egna gips figurer, man blandar vatten, gips (och cement om de ska stå ute)i formar man kan beställa från internet och sedan när dom är härdade så kan man måla dom eller bara ha dom som dom är i trädgården.
 
Skulle gärna vilja prova på att göra det i alla fall.
Kanske går helt åt skogen men då har jag i alla fall provat på de.
 
Får väl se vad de blir för roligt som jag provar på :)
Nu är de dags att gå och väcka lucas som har sovit alldeles för länge .
 
 
Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback