Målning, dåligt väder och längtan efter julen

Ja de har ju varit perfekt väder för att måla i om man säger så, regn, blåst regn och åter regn.
Riktigt höstväder!
Men nu så är rummet målat och ikväll åker fondväggen upp, om de är så att jag har tapet så de räcker.
Ska kolla de innan tänkte jag.
 
Men mina funderingar nu ligger på om jag ska sätta upp julgardiner mm när jag ändå ska sätta upp nya strykta gardiner. annars får jag ju byta om en halv månad igen?
Röda gardiner kan man ju ha när som men de passar bäst till jul om du frågar mig,
tycker allting med julen är så mysigt.
Massor av tända ljus, tomtar och julröda gardiner.
 
Så blir nog att sätta upp dom faktiskt, så är de rummet färdigt sen :)
 
Kommer före och efter bilder när allt är helt färdig.
 
 
 
Köpte nya gardiner till köket som ska upp så fort jag lagt upp dom lite.
En aning långa nu.
 
Fina eller hur ?
Betalade enbart 178:- för dom då de va en sån kampanj så man fick en vara till halva priset :)
Annars kostade dom 398:- eller något.
Sen hittade jag en rabattkod som man fick fri frakt på :)
Så jag och mamma gick ihop och beställde gardiner ihop och då blev de inte så dyrt :)
 
 
Idag kan jag säga att varken humöret eller tröttheten gör dagen lättare.
Melinda är förkyld igen så de här med att sova försvåras för henne med tanke på att hon knappt får någon luft
pga av allt snor.
SÅ hon va vaken en del inatt, la henne till sist i våran säng.
DÅ somnade hon, hon hade säkert ont i kroppen också :(
Stackarn är förkyld tittsomtätt.
Tråkigt, eftersom hon ska till sin farmor imorgon och sova där tills på Söndag.
Så att jag och Dennis kan jobba lite utan att hon har tråkigt och ingen att leka med.
Blir lite mys på Lördagkväll med god mat antingen på Bacchus eller hemma och lite film mys med lite godis .
Man får passa på medans man kan.
Inte ofta vi är ensama så varje minut räknas :p
 
inte för att vi inte kan göra sånt här när Melinda är hemma men hon vill att man ska leka med henne och följa med henne och titta på saker hela tiden.
Så kvällarna i soffan framför tv:n blir mer att Melinda drar runt på en runt halva huset..
Söt är hon♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback