Komjölksallergi? Återstår att se

Har suttit och läst mig till detta med komjölksallergi på små barn och har kommit fram till att jag till 99 % misstänker att Melinda är allergisk mot just komjölk.
Under en längre period nu så har hon varit lös i magen, nästan lite diarre aktig i avföringen och hon har fisit och haft lite magont då och då.
Har hela tiden trott att det var hennes tänder som spökade då hon fick inte mindre än 7 tänder på en och samma gång och jag vet att hon blivit dålig i magen eller ostabil i magen när alla hennes andra tänder kom.
Mitt andra alternativ var laktosintolerans då Dennis är de.
Vi kör ju laktosfritt på allt här hemma så de kan inte vara de.
Men nu har de pågått för länge.
Så igår körde jag raka vägen till affären och handlade allt jag tror mig behöva för att kunna ge henne en mjölkfri kost.
Kommer nog få fylla på förrådet snart för de va ingen stor förpackning med välling ska jag säga.
 
Men det jag handlade var i alla fall
♦Smör som är mjölkfritt,
♦Havremjölk och även då matlagnings "grädde" gjord på havre
♦Välling
♦Gröt 
♦Soya youghurt.
Får nog inte ge henne bröd heller för läser man innehålls förteckningen så finns där säkert något med mjölk i :(
så får helt enkelt baka eget till henne.
 

Det står att man egentligen inte ska mixtra själv med maten men jag är desperat!
Stackars lilltösen som ska gå och ha ont i magen och diarre hela tiden
?
Vad kan de skada att man provar mjölkfritt liksom ?
Blir de bättre så är de ju bara bra.
 Har också ringt min bvc kontakt för och rådgiva med henne hur jag ska gå tillväga för tydligen måste man ha ett intyg från bvc med till dagis om att man ska ge en mjölkfri kost även där.
 
Så kanske man slipper byta 10 bajs blöjor om dagen ibland.
För jag skojjar inte när jag säger att jag nog bytade 10 ggr som mest.
Helt sjukt hur mycket bajs en tös på 12 kilo har ...
 
Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback