Halloween, Barn Nr2 och handla med rabatt

Ja hur var eran halloween ?
Fylld med sprit och läskiga kostymer gissar jag på .
Min helg däremot var lugn och mysig
Blev lite halloweeen firande hos svärmor med god mat och bus med barnen :)
Sen en snabbis hem till min bror och hämtade Dennis älskade GTA spel(som han sen nördspelade till halv 3 på natten) .
Sen skulle dennis inom en snubbe och hämta plåt till sin bil så jag och Melinda satt i bilen tittade på film och gosade så länge.
45 min senare åkte vi hem. blev lite mys på soffan och sen sova.
Helt sjukt hur trött jag är just nu.
Skojjar inte när jag säger att jag blir trött av att bara ligga i sängen och kolla på film.
Jag hoppas dock de är graviditeten som gör mig så här trött och att det försvinner efter att Skalman har kommit ut :)
Ja vi kallar honom de :p
Eller aa de va dennis som började med de och sen har jag bara hängt på .
 
Allting är nästan klart tills han kommer, en säng är inköpt och allt de andra har vi sedan Melinda va pluttisbebis.
Enbart lite nya kläder som måste inhandlas tydligen.
Förstår inte varför alla är så emot att pojken kanske har en rosa body på sig när man är hemma?
Spela roll liksom ? Ingen som ser de mer än jag ju.
Men nope de är NONO för dennis del så han får helt enkelt följa med upp till Ullared och handla lite pojkkläder då :)
 
Inget mig emot, jag gillar att handla ( för andras pengar)
haha!
 
Dock så ska jag köpa en sak som jag tycker verkar ganska praktiskt till bilstolen, eftersom han är beräknad till början på Mars så lär det väl inte vara någon sommarvärme direkt och då tycker jag en Mini åk påse verkar hur praktiskt som helst.
Där finns hål för bältet så man kan bara trä igenom den sen stoppar man i bebisen i den och spänner bältet och sen drar man upp dragkedjan :) Voila! Varmt och skönt och man slipper klä på bebisen med otaliga lager kläder.
Vanliga kläder och en fleece overall kanske?
Man får väl prova sig fram så de inte blir varken för kallt eller varmt.
295 kr på Jollyroom.
Sen snål som jag är letar jag upp någon rabbatkod så jag sparar några kronor till :D
 
Jag kanske skriver fel när jag skriver snål för jag tycker det bara är sparsamt att man kanske letar upp en kod som gör att du sparar allt från1 kr till **** kr beroende på vad du handlar.
Som mest har jag sparat 400 kr på att handla med rabattkod på ett och samma köp. Roligare kan man ju ha för pengarna.
Kanske en bio kväll med god mat?
Inget man säger nej till ju.
 
När man är hemma med föräldrarpenning och inte har så gott med pengar i plånboken men ändå vill unna sig något så får man passa på under reor eller kampanjer och det är inget jag skäms över.
Det är inte fett att vara hemma med barn. Man får njuta av att ha varandra och ibland när pengarna finns unna sig ett par välbehövliga skor om de nu inte är något annat som behövs prioriteras mer.
Melinda kommer alltid ha de hon behöver för hon är prio 1 för oss.
Hon har kläder skor mat och diverse artiklar hon behöver .
Hon får mer än hon behöver i leksaks väg.
Men jag har fått HUR mycket som helst av vänner och bekanta.
Fina leksaker som folk bara tänkt slänga ändå. Sopsäckar med fina, nästan oanvända kläder som dom inte har någon användning av pga av det inte blir några fler barn eller så.
Kläder som passar utmärkt till dagis eller hemma men också fest kläder.
Jag är inte den som ba : nej du tack till begagnade kläder.
Man ska vara glad för de man får .
 
 
Nej nu står det kyckling sallad som kvällsmat så får väl börja hacka sallad och sånt :)

Ha en bra kväll allesammans
 
 
Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback