Finrummet är färdigt

Tog en vecka att få det färdigt med förarbete inför  målningen med att tejpa, spackla slipa och tapetsera med renoverings tapet, målning och tapetsering av fondvägg men nu är de äntligen färdigt :)
Jag är i jätte nöjd, första gången jag tapetserade med papperstapet med mönsterpassning.
Eller aa första gången jag tapetserade ever faktiskt.
Så är riktigt stolt över mig själv.
 
Före:
 
 
 
 
 
Efter :
 
 
 
 
 
 
 
Så blev det.
Vad tycks ?
Nu ska ni titta på väggarna och inte på röran i rummet :p
Satte upp julgardinerna direkt för tyckte de va mycket mysigare :)
Det ska så klart upp lite tavlor och annat smått på väggarna en hylla ska upp så man kan ha lite tända ljus och så när man sitter och äter.
Måste ha den i såpass höjd så att Melinda inte når de för annars eldar hon nog upp hela huset.
 
Dock så när rummet är fint och allting är så ljust och fräscht så känns bordet helt fel! Det passar liksom inte in där längre.
Så nästa projekt blir att slipa ner bordet och spackla igen lite skavanker på det och måla de med högblank vit :)
 Kommer nog bli snyggt.
Gillar inte träfärg, ingen sorts träfärg alls faktiskt. speciellt inte furu!!
Men bordet är typ mahogney brun?
 
 
plus att jag ska ge mig på dennis ljusstakar som står i själva de valvet på en av bilderna.
Dom är nu träfärgade men blir antingen matt vita eller , mattgrå färg på dom istället.
Vi har inte haft dom framme för jag tycker inte dom passar in någonstans så nu får dom byta färg
 så dom kommer till användning.
:)
Blir kanon detta.
Måste ju ha något att göra när jag kommer gå hemma från mitten av Januari i väntan på bebisen :)
 
 
Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback