Fått tillbaka min största intresse till Max nu !! Så härligt

Som ni alla vet är jag ju en stor djurvän men hästar har alltid varit det största intresset, men under en period när jag började jobba med hästar på heltid och även hantera hästar på fritiden så dalade mitt intresse ut ganska rejält och Nicke blev stående något år. Hade funderingar på om jag skulle sälja honom , men rädslan för var han skulle hamna med hans protein allergi och soleksem gjorde att jag snabbt stötte bort den idén. Istället behöll jag honom. Något jag är jäkligt glad för idag ! Bara på några månader så har mitt intresse för hästar toppat taket och jag har aldrig haft en sån här glöd för honom som jag har nu. Och den stora anledningen till det är Jannica ! :) en nyfunnen vän till mig som också älskar hästar och rider och en glöd för hästar som jag aldrig sett. Jag rider numera näst intill varje dag och pysslar om hästarna både morgon och kväll eftersom en av hennes pojkväns hästar står hos mig för att hålla Nicke sällskap :) nu är de ju så att Nicke stått själv ganska länge så nu när han fått en vän så blir han ju som ett plåster på Sorita , vilket gör att hon blir grinig på honom och sparkar eller biter honom men han är lika glad för de . Dock inte jag för han är svullen i sitt Bakben, men kollar över de varje dag så det inte blir värre , misstänker att hon sparkat honom på benet och sen att svullnaden "droppat" ner i sken benet på honom . Gör han har ett märke ovanför knäet typ. Sånt är de :)
Trampade på ett 2 cm rostigt spik i källaren igår :( så blir stelkrampsspruta idag :( ont som fan gör de ! Strålar upp i benet på mig ! Skit också ! Hoppas inte mitt jobb blir på Påverkat av detta nu !

Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback