Idag är det städning på schemat :)

Idag blir det bannemej att städa!
Ska tvätta soffklädslen och damma överallt, här är så dammigt att jag är förvånad att ingen har blivit allergisk ännu :/

Hundhår ÖVERALLT, katthår ÖVERALLT.. USCH!

Ska borsta neo sen med, med den borsten som thina köpte som är DUNDERBRA!

Ett tips till er alla med hundar/katter som fäller mycket! Den är superbra! Den tar väck allt det där fina håret som dom oftast tappar succesivt.

(Googlad bild)



Så här står de i själva säljannonsen:

Foolee är den nya borsten som effektivt avlägsnar underull på katter och hundar. Passar både kort- och långhåriga djur. Genom att använda Foolee regelbundet minskar du mängden fällpäls rejält! Motverkar också hårbollar hos katt.

 

Visst den kostar en del men det är klart värt det.

Neo har blivit av med så sjukt mycket päls så de finns inte, man kan knappt tro sina ögon när man ser hur mycket hår det faktiskt finns på en hund, den är super bra för er som har barn hemma med har jag hört då barnen oftast kryper på golvet (där håret samlas) när dom är små och finns då en risk för dom att utveckla päls allergi..

Vet dock inte om det är sant men jag har läst det någonstans.

 

 

Nu ska jag äta frukost sen ska jag uppdatera och lägga upp lite bilder på huset nu när det är städat :)

 

Kanske till och med en bild på min älskade soffa som jag lovat länge nu ;)

 

 

 

Nuär jag äntligen klar med städandet, efter 4 timmar ;)

Här kommer lite bilder från husets insida :)

Den i mitten hämtade vi hemma hos mamma igår, den hörde tydligen till dom andra skåpena :)

Finfint blev det!

inverten är lite sönder plockad sen Dennis var och pillade på den för den läckte, så långt kom han ;)

 

 

Köket blev oxå rent

 

Har dammat och torkat av alla små skrymslen, även fönsterkarmarna, blev inga gardiner i matrummet, Dennis och Thina tyckte inte vi skulle ha de men jag tycker de ser lite stelt ut :/

 

utsiten från matbordet :) Rätt in till grannen...

Dennis kaktus lever ännu! :)

 

Fick upp gardinstången i köket och gardinen!!

TRO de eller ej ;)

Här kom då äntligen en bild på min lovely soffa :)

Älskar att den är så stooor och Mjuk!

 

Min myshörna av soffan :) brukar alltid sitta i hörnet så nu är den perfekt för min rumpa :)

 

Nu ska jag till Hishult och ut och gå en sväng med min häst :)

Skriver mer imorgon :)

 

 

Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback