Cv:et är gjort nu väntar man på respons, positiv helst ;)

Japp japp åkte till min kusin Zara igår och gjorde mitt Cv på hennes dator :)
Gör ju min Cv i Photoshop då dom blir lite med personliga då, det blir så mycket mer än ett blankt papper med svart text :)
Blev bra fick till och med plats med allting på en sida, efter många om och men...

Så idag skickade jag runt mitt Cv lite och sökte olika jobb lite varstans så nu inväntar vi respons, positiv sådan hoppas jag :)

Sen måste jag tillägga att :
Arbetförmedlingen suger stort!
Dom har fan i mig inte hjälpt mig ett skvatt!!
Dom som faktiskt har hjälpt mig var Eductus som fixade praktiken till mig på Biltema!
TACK till er! :)
Arbetförmedlingen valde nu att sätta mig på en 3 månaders jobbcoaching kurs inne i Halmstad IGEN!
Men icke!
Tänker fan inte flänga in till Halmstad varje dag i 3 månader för att sysselsätta mig med något som är helt totalt meningslöst!
Då är jag fan hellre ute på praktik och LÄR MIG NÅGOT!
Pff.. arg som ett bi var jag igår när hon berättade att jag skulle in dit, ledsen också för den delen, allting känns så hopplöst när dom sätter en på såna kurser, typ som att "vi vet inte var vi ska göra av dig så vi skyfflar dig ditåt så slipper vi de"..
Så Dennis pratade med Uffe och fixade en praktik plats till mig på macken i Knäred :)
Ska stå i affären, hjälpa Lisa med att göra bullar /mackor och dylikt och sen ska jag nog hjälpa Uffe lite i verkstaden :)

Ser fram emot det!
Kommer nog bli intressant skulle jag tro
Är ju bara tillfälligt tills jag hittar ett jobb, söker ju jobb under tiden, men det är bättre att jag har praktik och lär mig något nytt varje dag än att sitta på rumpan och prata om vad jag vill göra och hur jag som arbetsökande mår mm till en helt främmande människa.. :S

Så ska mejla tanten inne på Af att jag har hittat mig en praktik plats och att hon kan ta sig där bak !


Tro nu inte att jag är en sån person som inte vill jobba för DET vill jag !!
Hade jag kunnat hade jag börjat idag!
Men arbetsmarkanden idag är jävlar inte lätt att leva upp till, finns så många arbetslösa där ute som alla slåss om samma sak.

Men man får bara slåss lite hårdare och kämpa på så kanske man får ett jobb :)

Nu tänker vi positivt
Go Alex Go Alex!!



Nu ska jag och min positiva känsla äta frukost och sen ska jag åka till Hishult och pussa på mitt äppelmonster till häst :)
Sen ska jag hämta Zara i båstad och köra henne till min kusin, hon ska passa barnen och sen ska jag köra hem henne :)
Svärmor kommer idag med :D
wihooo!






Har hittat världens gulligaste sak!


Är den inte för jädra söt?
Hade velat se en sån i verkligheten, jag kommer inte ihåg att vi såg någon som när vi var på Kolmården sist :(
Såg nog bara en stor mamma björn..
Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback