Tappade humöret TOTALT

Var ute och red idag. underbart väder, lite kyligt i luften men inget som inte långkalsonger och raggsockar står emot ;)
Anyway så red jag en sväng i skogen och fridfullt och tyst som det var så stötte jag på en kvinna som var ute med 2 hundar (någon tax liknande ful sak)
Hon kom emot mig och Nicke,
och jag som vet att han inte är så jätte förtjust i små djur i närheten av honom kortade tyglarna och berredde mig på att han skulle vända, men han stannade till och tittade på tanten med sina hundar, hundarna började gläfsa och skälla och typ dra sig mot Nicke och jag kände direkt att varenda muskel spände sig i hela kroppen på honom och han blåste ut luft ur näsan och svansen rätt upp i luften, och började vela åt vilket håll han skulle gå åt jag försökte lugna ner honom med att klappa honom på halsen och prata med honom.
Men hundarna fortsatte att skälla riktigt aggresivt mot honom och jag tänkte detta kommer sluta i katastrof!!

Sen sa jag trevligt hej till tanten och försökte mana på Nicke att gå, men han ville verkligen inte.
Så tanten försökte gå förbi samtidigt som hennes hundar fortfarande skällde som idioter och hoppade mot Nicke som började bli riktigt stressad..
HON SA INTE ENS TILL DOM JÄVLA HUNDARNA !
Jag menar märker man att en helt främmande häst blir skärrad och rädd av ett par gläfsande hundar så klart som fan man säger till dom på skarpen eller?
REN JÄVLA HYFS KALLAS DE!
Men inte då..
När hundarna och hon kom upp jämnsides med oss så började Nicke slänga sig och rygga och hon brydde sig typ inte!



Blev SKOGSTOKIG och hoppade av Nicke, drog tyglarna över huvudet på honom och gick rätt emot tanten med långspöet i handen, pekade på hennes jävla hundar och nästan skrek:

Är det så att du inte kan hålla styr på dina hundar när du är ute och går med dom på allmän mark så tycker jag fan i mig att du ska tänka om ifall du verkligen är lämpig hundägare, du har fan ingen pli på dom, och om du inte ser så är min häst lagom skärrad, vet du vad som kan hända när en häst få panik eller?

Då sa hon: JA det är väl klart att jag vet, jag är inte inkompetent!

Bra sa jag då! Få då tyst på dom jävlarna och nästa gång du är ute och går med dom så håll dom i styr när du möter en häst!
(fortfarande med hundarna skällande så tittade jag på dom och höjde rösten ännu ett snäpp och röt till: HÅLL TYST! samtidigt som jag drog foten i grusen mot dom.. Och hundarna blev fan i mig tysta de vill jag lova!

Kärringfan bara tittade på mig och sa: Du är ju inte klok!
och drog hundarna närmare och sig och fnös åt mig och gick därifrån..

Vet att jag borde struntat i de och hållt käften men jag klarade verkligen INTE av det!
Vad hade hänt om det var ett litet barn som satt på en häst som gjorde likadant?
Det kunde ju gått rikigt illa!

Tycker att djurägare har ett ansvar för djuren dom är ute med, precis som vi ryttare har i trafiken / skogen!



USH säger jag bara!



Resterande av ridturen blev ganska stel och jag kokade fortfarande inombords..
Hoppas fan inte jag stöter på henne igen alltså!


Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback