R.i.p Hickstead

Världsettan Hickstead faller ihopa mitt på tävlingsbanan i Verona.
Hästen dog på bara några minuter..
:(







Under världscupen i söndags kollapsade en av världens bästa hopphästar, Hickstead, mitt under en pågående hoppning.
Den 15-åriga hästen dog mitt framför ögonen på tv-tittarna, och dess ryttare Eric.


– Eric förlorade sin bästa vän. De två hade upplevt otroliga saker tillsammans. Vi är många som lider med honom, säger den svenske landslagsryttaren Henrik von Eckermann som var på plats i Verona.

Det var hemska scener som utspelade sig inne på hoppbanan i italienska Verona.



---------


Obduktionen på stjärnhästen Hickstead är klar.
Den 15-åriga hingsten - som föll ihop död under en världscupshoppning i söndags - avled på grund av en brusten aorta.
- Det här är en ovanlig incident inom hoppningen, skriver det internationella hästförbundet FEI i ett pressmeddelande.
Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback