Oväntade saker händer

Mamma ringde mig imorse efter jag fått min sovmorgon, hon hade gått ner och skulle ge Nicke hö då hon såg att han betede sig konstigt i hagen. Han hängde på 3 ben och stod och skakade med hela bakdelen. Sjukt läskigt , så jag åt upp min frukost och sen åkte jag till hishult. Tog in nicke och sen ringde jag veterinären när jag känt lite på muskler mm för och se om jag kunde kolla vad det var.. Hon kunde inte komma förens halv 6 så jag fick ringa madeleine istället. Hon kom direkt och då konstaterade hon att han hade en streckning i den stora ryggmusklen. Så box vila ett tag och sen bara halm för han var för fet :-P blir så när han bara går i hagen ensam. Ingen att leka med. Får väl se om jag kan hitta någon som han kan leka med. Han känner sig nog lite ensam :( inte lätt när man bara har pengar/plats så de räcker till att ha en häst. Vid 5 tiden ska jag till Bengts hästar och släppa in dom . Sen hem och inte göra något alls :) älskar dig Dennis<3
Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)
Postat av: carina

har du kollat om han kan få springa o leka med sunes hästar lite.. haha

2011-03-27 @ 18:46:21
Postat av: Alexandra

Hej Carina! Nej det har jag inte! Det är ju ganska långt dit för mig och köra varje dag och ta hand om honom! :( Tyvärr.. Men kanske kan låna en av hans hästar någon månad så kanske han springer av sig en del av det överflödiga fettet ;)

2011-03-27 @ 19:35:50
URL: http://xxxmuttanxxx.blogg.se/
Postat av: isabella

Du kan ta på värmande liniment på den sträcka muskeln för att blodcirkulationen ska hållas igång, det gör att det läker snabbare. Sen, han ska inte ha boxvila, det är bättre att han går ute som vanligt så han får röra på sej för att blodcirkulationen ska hålla igång. Som sagt så det läker så snabbt som möjligt. Du kan även gå små promenader. Men nu vet jag inte hur ont han har, men om mina hästar hade sträckt sej hade jag låtit dom gå ute som vanligt och sen tagit liniment + gått små promenader :)

Tempen varierar ju lite från häst till häst så kan faktiskt inte säga om han har feber eller inte.

2011-03-27 @ 20:14:13
URL: http://isabellaf.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback