Penga galna människor

FY fan vad jag är trött på penga galna människor!!
Jag avskyr när folk trycker upp sina lönecheckar i fejset på en, och skryter om hur mycket dom tjänat / tjänar...
VEM FAN BRYR SIG?!

Jag är glad att jag har en bostad och mat i kylskåpet!!
Sen att man kan unna sig något extra någon månad är väl en sak men man behöver la fan inte skratta åt dom som inte tjänar lika mycket som en annan??
Jag tittar la fan inte ner på någon som tjänar mindre än mig eller nedvärderar en människa bara för den kanske inte har ett jobb ???
Blir så jävla arg på folk som tror att dom är bättre än en själv för att dom har ett välbetalt jobb eller jobbar fler timmar och får ut mer i månaden!
PENGAR ÄR INGENTING!!!
Visst du måste ha lite pengar för och överleva..
Men du behöver fortfarande inte ha pengar så de sticker ut genom öronen på dig för att "klara" dig..
Det som betyder är väl att man faktiskt klara sig och har tak över huvudet eller mat i kylskåpet eller någon som älskar en!?



USH!

Och en sak till, folk som måste skryta om att dom kan köpa dyrare saker..
Kul för er..
Även om jag hade kunnat så hade jag nog inte ens gjort det!
Jag väljer att köpa kläder på Ullared fast jag kanske hade kunnat handla kläder någon annanstans som är "dyrare" vad är skillnaden med dyra saker och billiga?
Att det sitter ett litet märke på ett par byxor som kanske har samma kvalite som dom på Ullared?
Jag mår precis lika bra i billiga kläder, billiga skor eller billiga underkläder..
Jag är inte snål, jag är ekonomisk.
Dyra saker gör inte mig lycklig i alla fall... det är bara ting...
Materiella ting kan ALDRIG ersätta dom äkta varorna , så som kärlek och gemenskap..
Huvudsaken är att man själv och dom i ens närhet är friska och mår bra..

Jag kan fortfarande stå för att jag handlar kläder på Ullared, kan fortfarande lägga ut bilder på mina "billighets" kläder, kan fortfarande bli glad över att jag fått lite nya kläder i min garderob,
även om jag hade handlat dyra grejjer så hade jag aldrig suttit och skrötit om det, eller "pikat"
med att ni inte har råd med de som vi har eller något liknande, skulle aldrig falla mig in!
Det är nedvärderande och jävligt dålig stil.
Jag är glad för det "lilla" jag har, för i era ögon kanske det är litet, men i mina ögon är de kollosalt stort!
Jag är ÖVERLYCKLIG för det jag har.
Visste vissa deteljer saknas men dom kommer.. Med hårt slit och vilja :)




Jag kan aldrig hitta något så dyrbart som Dennis är för mig, han är det finaste jag "har"
Jag äger inte han.. :)
Men han är ändå min <3
Jag kommer aldrig kunna ersätta min häst med materiella ting när han inte finns mer..
Inga pengar i världen kan gör mig lycklig den dagen Dennis eller någon jag älskar dör.
Inga pengar i världen kan ersätta mina lyckliga minnen jag har fått med Dennis eller med min familj!
För dom som faktiskt älskar dig, värdesätter dig mer än något annat och DOM är dyrbara i mina ögon.

Finns inget som är så dyrbart som dom som bryr sig om dig.
För när du är ledsen eller nere..
Så kan inte materiella ting trösta dig, du kan inte köpa din lycka..
Tänk på de



Nu har jag fått ur det ur mitt system!






Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)
Postat av: Anonym

tycker det låter som ren avundsjuka. om en människa har råd att spendera en massa pengar på prylar så spelar det ingen roll ? eller? Kul att andra kan unna sig dyra saker, så länge man inte tar lån eller krediter för att köpa sakerna. Och sålänge man fortfarande har MASSA pengar att leva för.. Du pratar om ekonomiskt tänkande, men är verkligen det billigaste på marknaden det bästa? i vissa fall lönar det sig att lägga några extra slantar så man slipper handla samma skit om och om igen.. OM DU HAR EKONOMISKT TÄNKANDE SÅ TÄNK LITE..

2011-07-04 @ 19:08:06
Postat av: alexandra

Avundsjuk?? Nää inte precis, som sagt jag blir inte lyckligare av dyra saker. Tycker bara de är så dålig stil att vissa slänger sina lönecheckar eller kvitto i ansiktet på en.. jag menar märkeskor kostar typ 1000 spänn, där jag köper skor kan jag få 3 olika par skor som jag kan byta mellan om jag vill de. Jag får mer urval på billiga skor än dyra :) jag har då ingen lust att slänga ut 1000 lappar på skor eller en tröja.. så nej avundsjuk är jag inte på folk som köper dyra saker.. jag är hel nöjd med mina "billiga" saker. Och för mig håller dom :) dom håller de jag förväntat mig iaf :) Du får vad du betalar för och som sagt jag vet vad jag betalar för.

2011-07-04 @ 19:35:23
Postat av: carina

tänk vad folk tror att pengar är livet.. haha.. de märker dom snart.. helst när dom står där själv med sina fina saker utan vänner och familj.. haha.. du har rätt alex... pengar gör livet surt för många.. bara jobba och inte bry sig om andra eller familjen för man måste ha ihop till sin fina standard.. ironiskt.. haha

2011-07-05 @ 08:30:45
Postat av: Alexandra

Det jag säger Carina :) Hade jag velat köpa dyra grejjer så hade jag gjort det, men jag väljer att inte göra de för jag väljer att lägga mina pengar på viktigare saker :) Snart har ju Dennis semester och då ska vi ju hitta på något kul tillsammans , åka iväg, umgås allihopa :) Hellre de än något annat :)

2011-07-05 @ 10:09:27
Postat av: Alexandra

Men för dom som inte kan köpa dyra grejjer så är det nedvärderande att folk skryter om sina pengar som om dom vore bättre :S Dom är inte ett dugg bättre! Alla är precis lika mycket värda, med eller utan pengar...

2011-07-05 @ 10:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback