Rymmande häst, jobbig svärfar

När vi varit och besiktigat Rasmus bil i Markaryd , som inte gick igenom dock, för bromsarna var dåliga.
Så åkte vi till Markant och handlade ingredienserna till Dennis tårta han ska ha imorgon, så åkte vi till Uffe och skulle HJÄLPA honom med hans släp, Joooooo men visst när vi kom dit var han inte ens hemma och det skulle ta tid innan han skulle komma hem och vi fick börja utan honom!
När vi nästan var färdiga med att slipa hela skiten så kom han.
Och oj ja han hjälpte oss att vända skiten, så att vi kunde göra EXAKT likadant på andra sidan, pekade på det vi skulle göra sen gick han typ :/ Schyssst!
Så vi gjorde i princip allting själv!
Det sög!

Sen gick vi i in och sa till honom att vi var färdiga och då slutade det med att Thina och jag lekte med Chappe istället.
Ett u tre ringde mamma hem till Uffe och var helt hysterisk i telefonen och skrek att Nicke var borta och att jag skulle komma med detsamma.
Fick en sån hemsk bild framför mig att han hade blivit överkörd av en bil eller brutit benet eller något ! :(
Hemska tanke!
Så i 120 körde vi till lilla Hishult och jag ropade på mamma för och se hur det gick för dom och då var både mamma och pappa nere i hagen och letade efter var han sprungit ut.
Jag sprang rätt ner längst ner för det är där han brukar gå ut, men nepp..
Han hade antagligen gått under den övre tråden för där var hovspår i haden brevid och pappa, jag och Thina följde dom..
Tills vi kom till en FET sten mur som var lika hög som Thina och en meter bred...
Och DÄR hade den lille busen hopat/klättrar över.. !
HUR FAN KLARADE HAN DE!?
Fattar fortfarande inte det! :S

Trodde direkt att jag såg han i den andre grannhagen efter som dom hästarna var skärrade över öronen och sprang runt som idioter i hagen!
Men nepp han hade sprungit breve deras hade och var på väg rätt mot Thina som stod på grusvägen och höll utkik.
Han var inte svår och fånga om man säger så, han trodde la att jag hade mat eller något :P
Kollade snabbt så han inte var skadad, såg inget sen gick vi hem med honom och han fick sitt kvälls hö i boxen , jag kollade EXTRA noga så han inte hade något blödande sår eller något , men han hade INGET! och sen var det precis som att inget hade hänt :)


Så imorgon blir det att åka till mamma tidigt och fixa hagen, ska göra den 30 x30 så att strömmen verkligen går fram sen får han vara utan täcke härdanefter..
Mycket det som gör att han inte känner strömmen :(

Sen ska jag garnera Dennis tårta och sen upp till hästarna sen blir det fest :D
Vet dock fortfarande inte vad jag ska ha på mig :o
Något förslag? :)
Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback