Mögdatorer, skit Windows

Jag känner lite så att denna veckan har varit
Alla-datorer-funkar-inte-när-Alex-ska-använda-dom veckan!
Detta är fantomme inte okej alltså!
Det började med att Ps Cs5 inte gick att installera för jag hade Windows 7 (som Peter våran datorkunnige hade installerat) och Dennis trodde att just den verisonen som min bror laddade hem inte var anpassad till 7.
Sen så kunde jag inte installera Settlers eller något annat.
Sur blev jag och började kolla Forum på internet om just detta med Windows 7 läste då en del om att många haft problem med sina datorer med just denna verisonen av Windows.
Så ja snilleblixt fick jag!
Vi installerar om datorn! :)
Windows Xp . Har alltid funkat för mig.
Ja med min tur KRASHAR fanskapet!
:0
Vad är detta !?!
Krasha ?? NU? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Såååå ingen stationär dator längre.
Och eftersom Dennis är så duktig att pilla på saker så skulle han försöka att "fixa" det.
Och det var inte långt ifrån att ALLTING på mina hårdiskar försvann!
Så jag FLIPPADE över totalt, stod och skrek på han att om det hade försvunnit så skulle jag fan springa efter honom med köttyxan ( eller något i den stilen, komme inte ihåg adrenalinet flög igenom hela hjärnan xD )

Tänk dig ett helt liv med foton och sånt på dig,vänner,familj,avlidna djur,ALLA minnen mm
På över 100 Gb bara försvinna puts väck ut i tomma intet!?

Började nästan gråta!

Gick och bannade mig själv att cd brännaren inte funkade vid det tillfället när jag hade fixat cd skivor att bränna ut allting på..
Musiken skiter jag fullständigt i för den går att ersätta.
Men bilderna ... Nej nej nej det gick inte ihop i mitt huvud
Men vi tog ut min "bild" hårdisk och satte i den i en extern.
Och vet ni?
ALLA BILDER VAR KVAR!
Glädje pipet kom och sen var allting bra.
Materiella ting går alltig att ersätta men minnen tyvärr går inte att ersätta.
Så nu har jag bestämt mig för att fråga Thina om jag kan låna hennes brännare och bränna ut bilder och sånt på cd skivor.

Tänker inte gå igenom detta igen alltså.
Får panik varje gång



Nu ska jag åka.
Men bloggar mer ikväll, om jag hinner mellan städningen och bakningen :)





Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback