♥ Torsdag , Dressyrträning, städning

Nu blir det att rida bort till banan och fortsätta med dressyren av min feta lilla häst :)
Hoppas på att han går fint i gallopen idag, om någon har ett bra tips om hur man får hästen att "resa" mer på nacken så säg till.
Vill inte han ska se ut som en ostbåge, har verkligen kanon ont i mina lår efter varje pass för jag försöker hålla om honom och få honom och gå rätt men det verkar inte riktigt funka :/
Håller händerna högt och inte alls för hårt och gör mjuka rörelser med endast fingertoppparna, man märker direkt om man tar för hårt för då biter han bara ihop och är stel som en pinne :P

All hjälp mottages
Och när jag kommer hem blir det att städa, efter Rent hus idag tar jag då inga risker, FY vad äckligt!

Ska tvätta och damma hela dagen! :0


Imorgon är det Fredag och det betyder fredagsMys♥ :D



ÄNTLIGEN !



Jag vill bara säga att jag har Världens bästaste Svärmor ♥
Tack för att du finns där för oss!
Du är guld i våra ögon!
Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)
Postat av: carina

tack.. vad glad jag blev.. ler.. har du provat o sänka händerna. när han går för lågt med huvudet gör ett snabbt uppresande tag med handen. o samtidigt sparka till honom i sidan.. brukar fungera bra.. eller när han går för lågt ner vänd snabbt åt sidan så han måste höja huvudet för att få balans.. testa.. kram kram

2010-09-02 @ 20:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback