Regn och rusk.... Ush

Hej alla där ute

Ett tips till alla er med hästar, även fast det är regningt och dant ute och ni tycker att era hästar fryser och därför lägger på dom ett täcke, TA INTE ETT FÖR TJOCKT!! :O
La på min häst ett regn täcke med flis som andas, skuklle ja dock inte gjort :S
Han fick kontakteksem av de :(
Det förekommer tydligen när det blir fuktigt och sen varmt, ingen bra kombination ....
Jävla bajs, det ser ut som små "bett" från nånting som där är en skorpa över som jag tog bort på dom ställena som dom fanns på, och nunder fanns det vätskande sår.. fick tvätta med Jodopax och sätta på Helsoan eftersom jag inte hadenågon  Idomin salva hemma. . . Men det såg fan läskigt ut, för ja trodde först det var hans soleksem som hade blossat upp nu efter som det varit soligt nu i ngr dagar...
Men  men, det är inget och göra åt nu, ska slänga de förbannade täcket åt helvete!

Egentligen tycker jag bara det är dumt att man har täcke om man nu inte duschar sina hästar/ sin häst. för det är enbart då man egentligen behöver de... :/ Eftersom deras naturliga hudfett försvinner när du spolar vatten på hästen..

Kommentera gärna, men häng inte ut personer för smutskastning i min blogg! (Alla kommentarer granskas innan publicering, av olika anledningar)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback